Retouren en teruggaven

Retour en TeruggaveBen je toch niet tevreden over het artikel? Dan mag je het gratis retourneren en krijg je het gehele aankoopbedrag teruggestort op je rekening. Retourneren van artikelen bij andere online verkopers en tweedehands is niet altijd gratis. Check daarom altijd hun voorwaarden vooraleer u ergens anders koopt...

Gratis Retour en Teruggave

Koopt u een product uit onze webshop dan heeft u recht op gratis retourrecht bij problemen of teruggave binnen een termijn van 14 dagen na aankoop. Deze termijn is wettelijk bepaald voor verkoop of afstand. Echter, bij custom IT doen we er alles aan om deze service ook gratis aan te bieden aan onze klanten. Product activatiecodes kunnen niet geretourneerd worden.

Opmerking

Producten met een geheime activatie / licentie code kunnen niet geretourneerd worden. wegens technische redenen. Dit is ook wettelijke als uitzondering voor softwarecodes bepaald in de Europese wetgeving inzake retourrecht. 


1) Bedenktijd

In de EU hebben consumenten het recht om binnen 14 dagen alsnog af te zien van online-aankopen. Deze bedenktijd verloopt na 14 dagen, gerekend vanaf de dag waarop u uw producten ontvangen heeft. Als de bedenktijd verstrijkt op een niet-werkdag, wordt hij verlengd tot de eerstvolgende werkdag. Dus enkel consumenten die een aankoop online doen hebben recht op bedenktijd. Aankopen op factuur, rechtspersonen en of vrije beroepen hebben geen retourrecht.

2) Verzending -en verpakkingskosten

Wettelijk gezien hebben consumenten recht voor terugbetaling van het artikel + verzendkost. Dus, in geval van retourneren betalen wij het ontvangen bedrag voor het goed en verzendkost terug. Om het product terug te sturen, dient u zelf voor het transport te zorgen. Wij verwijzen u graag naar punt 5 in dit artikel: Hoe uw product retourneren? De terugbetaling / deelcreditering gebeurt binnen de wettelijke termijn.

3) Schade/ Defect/ Incorrect Product

Soms gebeurt het wel eens dat uw aangekocht product niet werkt of dat u een foute bestelling heeft geplaatst. Daarom dient u dus uw product te retourneren naar onze winkel. In geval u problemen heeft met uw aankoop, stellen we mistens een van volgende oplossingen voor:

  • Wij bieden support aan, direct met u om de problemen op te lossen met het product. Eerst proberen wij  een persoonlijke oplossing te bieden. Lopen de problemen desdanig op, dan schakelen wij de support engineers in van onze leverancier.
  • U kan ook uw product retourneren aan custom IT, en wij zenden het totaal bedrag terug naar uw bank.
  • Wilt u een ander product kiezen? Dan kan u het product terugsturen naar onze winkel en wij geven u een waardebon ter zelfde waarde als uw aankoop.

4) Producten terugsturen buiten bedenktermijn

Producten die u wilt retourneren naar onze zaak, buiten de bedenktermijn kunnen wij niet aannemen. Echter, heeft u technische problemen buiten de bedenkingstermijn, dan zorgen wij voor een technische oplossing.

5) Hoe uw product retourneren?

Wij bieden momenteel 2 methodes aan om uw product te retourneren:

  • Log in via uw account op onze webshop. Zoek in de bestelhistorie naar het order dat u wil retourneren. Open dit order en klik op product retourneren. Voor teruggave wegens "niet gebruikt" dient u enkel te verklaren dat u de activatie code niet heeft gebruikt. Dit, omdat de activatie code onbruik is voor andere klanten en hierdoor niet meer geretourneerd kan worden. In alle andere gevallen, graag bvb technische problemen enz vermelden zodat wij eventuele aanpassingen kunnen maken aan het product.
  • Wenst u per mail te retourneren? Geen probleem, mail ons een kopie van uw factuur door samen met het certificaat. Wij zorgen voor de teruggave van uw aankoopbedrag naar uw bank.

6) Link naar Gebruikersvoorwaarden

Nog meer info nodig over onze gebruiksvoorwaarden? Ontdek alles hier: Terms and Conditions.